خرید و مشاوره فنی: 33522095-026

علف زن 4 کاره، علف زن چند کاره

علف زن چند کاره با موتور بنزینی چهار زمانه هوندا

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    فهرست مطالب

    نگهداری از یک حیاط یا باغ زیبا و آراسته می‌تواند کاری زمان بر و پر زحمت باشد. با وجود ابزارها و تجهیزات مختلف موجود در بازار مانند انواع علف زن و سایر دستگاه‌های مشابه، انتخاب مناسب برای نیازهای مختلف باغبانی شما کمی دشوار است. اما اگر یک تجهیز وجود داشته باشد که بتوانید برخی از این کارها را انجام دهید، مایل هستید آن را خریداری کنید؟ این دستگاه علف زن چندکاره یا همان چهار کاره نام دارد که  یکی از محبوب ترین اعضای خانواده انواع علف زن بوده و‌ بهترین تجهیز برای کسانی است که قصد انجام چند کار با یک دستگاه دارند. 

    علف زن 4 کاره یا چندکاره

    جابجایی مداوم بین ابزارها و صرف زمان زیاد برای کارهای مختلف باغبانی می‌تواند خسته کننده و وقت گیر باشد. همچنین خرید ابزارهای مختلف از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست. علف زن 4 کاره برای انجام طیف وسیعی از وظایف باغبانی، از وجین و هرس شاخه درختان تا شخم زنی سطح خاک طراحی شده است. تنها با یک ابزار، می توانید روال باغبانی خود را ساده کنید و در زمان و تلاش خود صرفه جویی کنید. علف زن چهار کاره که با اسم چند کاره هم در بازار شناخته می‌شود، همان دستگاه علف زن از نوع دوشی می‌باشد که به همراه تعدادی از الحاقی‌های طراحی شده برای علف تراش است که با استفاده از آن می‌توان 4 کار مختلف مخصوص باغبانی و پیرایش فضای سبز را انجام داد.

    علف تراش 4 کاره برند هیوندای با موتور دو زمانه 52 سی سی

    با خرید علف تراش چهار کاره چه کارهایی را می‌توانید انجام دهید؟

    همان طور که ذکر شد هدف از طراحی و ارائه محصول علف زن 4 کاره پاسخ به 4 نیاز باغبانی و پیرایش فضای سبز می‌باشد. در ادامه به این 4 عملی که می‌توان با آن انجام داد را معرفی می‌کنیم. 

    کوتاه کردن چمن و علف هرز

    اولین هدف و خواسته هر باغبانی از خریداری دستگاه علف زن، کوتاه کردن علف‌های هرز، بوته‌های خار دار و چمن‌های بلندی است که به صورت دائم بر روی زمین رشد می‌کنند و باعث می‌شوند فضای سبز و سطح زمین باغ را شلخته و نامرتب کنند. این دستگاه همراه با هد نخ پلاستیکی و یک تیغه چهل پر عرضه می‌شود که معمولاً برای کوتاه کردن چمن از هد نخ و برای کوتاه کردن علف‌های هرز انبوه با ارتفاع زیاد از تیغه 40 پر استفاده می‌کنند. پس کوتاه کردن علف‌ها اولین کاری است که می‌توانید انجام دهید.

    علف زن بنزینی در حال کوتاه کردن علف‌های هرز

    هرس شاخه درختان با استفاده از اره شاخه زن

    یکی از تجهیزاتی که همراه علف زن چندکاره عرضه می‌شود، الحاقی اره شاخه زن است. این ابزار به شما این امکان را می دهد که به راحتی شاخه های کوچک و نازک و درختچه ها را با دقت و سهولت کوتاه و هرس کنید. اره شاخ زن به گونه ای طراحی شده است که به طور ایمن روی علف تراش شما قرار می‌گیرد و ابزار محکم و قابل اعتمادی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می تواند حتی هرس شاخه‌ها را در ارتفاع بالا که دسترسی به آن مشکل است انجام دهید. این الحاقی از یک تیغه و زنجیر 25 یا 30 سانتیمتری و یک مخزن کوچک برای نگهداری روغن زنجیر تشکیل شده است که نیروی خود را از محور محرک علف تراش می‌گیرد. بنابراین، با قیچی هرس دستی خداحافظی کنید و با الحاقی شاخه زن علف زن 4 کاره در زمان کمتری شاخه درختان را هرس کنید.

    اره الحاقی علف تراش که می توان با اتصال به شفت علف زن اقدام به هرس کردن شاخه درختان کرد.

    کوتاه کردن و پیرایش شمشادها با الحاقی شمشاد زن

    آیا از گذراندن ساعت‌ها برای اصلاح پرچین‌ها و شمشادهای حیاط خود خسته شده اید؟ شما با خرید علف زن 4 کاره، یک الحاقی شمشادزنی هم داخل کارتن محصول دریافت می‌کنید. تیغه‌های تیز و بادوام الحاقی شمشاد زن که معمولاً طول آن 45 سانتیمتر است بدون زحمت از میان شمشادها سُر خورده و هر بار برش‌های تمیز و دقیقی را ایجاد می‌کنند. این نه تنها در زمان و تلاش شما صرفه جویی می‌کند، بلکه تضمین می‌کند که پرچین‌ها وشمشادهای شما به صورت حرفه ای پیرایش شده به نظر می‌رسند. پس پیرایش شمشادهای خود را به راحتی با الحاقی شمشادزن دستگاه علف زن چهار کاره انجام دهید.

    الحاقی شمشاد زن متصل به علف تراش در حال کوتاه کردن شمشاد

    شخم زدن خاک با استفاده از الحاقی شخم زن

    چهارمین الحاقی که با خرید علف زن 4 کاره همراه محصول وجود دارد، الحاقی شخم زن است. مورد مصرف این الحاقی شخم زدن و زیر رو کردن خاک در مناطقی نظیر پای درختان و بخش‌هایی از زمین است که با استفاده از تیلر کشاورزی نمی‌توان کار شخم زنی را انجام داد. این الحاقی در زمین‌هایی که خاک نسبتاً نرم و مرطوبی دارند راندمان بیشتری داشته و حداکثر 10 الی 15 سانتیمتر می‌تواند در خاک نفوذ کند. در نتیجه کار با این الحاقی، امکان هوادهی بهتر و جذب مواد مغذی را فراهم کرده که در نهایت بستری مناسب را برای رشد گیاهان آماده می‌کنید.

    الحاقی شخم زن علف تراش جهت شخم زدن پای درختان

    انواع علف زن چند کاره بنزینی

    علف تراش‌های چند کاره موجود در بازار همگی با موتور بنزینی عرضه می‌شوند تا بتوانند نیروی لازم را برای عملیات‌های مختلف تامین کنند. این دستگاه هم با موتور بنزینی دو زمانه تولید شده و هم با موتور بنزینی چهار زمانه. از بین این دو نوع موتور، مدل چهار زمانه از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردار است. علف زن 4 کاره بنزینی مانور و کنترل عالی را ارائه می‌دهد و به شما امکان می‌دهد به راحتی در اطراف موانع حرکت کنید و با دقت به کارهای مختلف باغبانی بپردازید. طراحی ارگونومیک آن راحتی را در طول استفاده طولانی مدت تضمین می‌کند و قدرت و استقامت لازم را برای مقابله با هر کار در فضای باز را فراهم می‌کند.

    علف رن 4 کاره هوندا همراه با تیغه علف زنی، الحاقی شمشاد زن، الحاقس شخم زن و الحاقی اره شاخه زن

    نحوه نگهداری از علف تراش 4 کاره

    • در مرحله اول، تمیز کردن مرتب اجزای علف زن پس از هر بار استفاده بسیار مهم است. 
    • شمع را چک کنید و در صورت لزوم آن را تمیز یا تعویض کنید. فیلتر هوا را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تمیز یا تعویض کنید تا از گرفتگی جلوگیری شود و جریان هوای مناسب حفظ شود.
    • قسمت داخلی محور الحاقی‌هایی مختلف را گریسکاری کنید تا خشک نباشد.
    • همچنین مهم است که مخلوط سوخت را در مدل موتور دو زمانه بررسی کنید و مطمئن شوید که طبق دستورالعمل سازنده به درستی مخلوط شده است.
    • در نهایت، به طور منظم تیغه‌های برش را تیز یا تعویض کنید تا از برش‌های تمیز و کارآمد اطمینان حاصل کنید. 

    قیمت علف تراش چند کاره

    قیمت علف زن چند کاره بسته به برند، کیفیت و ویژگی هایی که ارائه می دهد می‌تواند متفاوت باشد. به طور متوسط، می‌توانید انتظار داشته باشید که یک علف تراش چهار کاره با کیفیت خوب در محدوده 9 الی 12 میلیون تومان پیدا کنید. با این حال، سرمایه گذاری در یک مدل رده بالاتر مانند مدل‌های چهار زمانه برند هوندا ممکن است قیمت را کمی بالاتر ببرد. در حالی که ممکن است هزینه اولیه کمی سنگین به نظر برسد، مهم است که مزایای بلند مدت و قابلیت‌های صرفه جویی در زمان را که یک علف زن چندکاره می‌تواند ارائه دهد، در نظر بگیرید. با توانایی آن در مقابله با انواع مختلف علف‌های هرز و کارآمدتر کردن وظایف باغبانی شما، قیمت یک علف زن 4 کاره برای باغبانان مشتاقی که به سلامت و زیبایی فضای بیرونی خود اهمیت می‌دهند، ارزش آن را دارد.

    • آیا علف زن پشتی چند کاره تولید می‌شود؟

      خیر اما می‌توان با خرید یک علف زن پشتی به همراه الحاقی‌های ورد نیاز آن را به یک علف تراش چندکاره تبدیل کرد.

    • بهترین علف زن چند کاره کدام است؟

      برند هوندا

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: