خرید و مشاوره فنی: 33522095-026

علف زن دوشی، علف زن بغلی، علف زن کمری

علف زن دوشی

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    فهرست مطالب

    علف زن دوشی، مدلی از دستگاه علف زن می‌باشد که دارای دو دسته نگهدارنده است و با اسم دسته دوچرخه ای هم از آن یاد می‌شود. کمربند مخصوص این دستگاه بر روی شانه‌ها و کمر اپراتور بسته می‌شود و دستگاه که شامل موتور کوپله شده به شفت است به واسطه یک قلاب به کمربند و بدن اپراتور متصل می‌شود. 

    با این کار وزن دستگاه به شانه‌های اپراتور منتقل می‌شود. از ویژگی‌های خوب این مدل علف تراش این است که شما هنگام کار انعطاف و حرکت کمی را باید به کمر خود وارد کنید و با خستگی کمتری مواجه خواهید شد. در ادامه به معرفی انواع علفزن بنزینی بغلی می‌پردازیم.

    علف زن دوشی یا بغلی

    انواع دستگاه علف زنی دوشی

    انواع مختلف این مدل ماشین علف تراشی از نظر ظاهر، ساختار و اجزای تشکیل دهنده تقریباً یکسان هستند اما اگر قصد معرفی انواع مدل‌های این تجهیز را اگر داشته باشیم می‌توانیم از لحاظ نوع موتور دستگاه این بررسی را انجام دهیم. پس در ادامه توضیحاتی را درباره دو مدل رایج و شناخته شده موتور 2 زمانه و موتور 4 زمانه علف زن کمری ارائه می‌کنیم.

    علف زن دوشی دو زمانه

    مدل علف تراش بغلی دو زمانه از سری ماشین‌های علف زنی محبوب و پرتقاضا است که بسیاری از کشاورزان و باغداران از این مدل استقبال کرده اند. 2 زمانه بودن موتور این مدل علف تراش به این معنا است که شما باید روغن و بنزین را با نسبت توصیه شده سازنده دستگاه که معمولاً 1 به 25 می‌باشد را ترکیب کنید سپس به داخل مخزن تجهیز بریزید. 

    شخص در حال کار با علف زن کمری دو زمانه

    مدل‌های ساخت کشور چین این مدل علف زن کمری به دلیل قیمت مناسب همیشه یکی از گزینه‌های خرید برای کسانی است که بودجه کمی را برای خرید این تجهیز در نظر گرفته اند اما در مقابل مدل‌های دو زمانه دوشی با کیفیت از برندهای معتبر آلمانی مانند اشتیل و دُلمار مخصوص کسانی است که هم حجم کار سنگینی دارند و هم برای خرید دستگاه، کیفیت  اولویت اول آن‌ها می‌باشد. در جدول زیر 3 مدل داس موتوری بغلی پرکابرد دو زمانه را معرفی کرده ایم.

    مشخصات فنی علف زن دوشی
    برند علف تراشحجم موتورتوان موتورمدل موجود در بازار
    کا ان سی40 سی سی1.7 اسب بخارKNC (KBC-40EU)
    اشتیل آلمان44.3 سی سی2.9 اسب بخارFS450 
    زوماکس چین52 سی سی1.9 اسب بخارZMG5302  

    علف زن دوشی چهار زمانه

    موتور 4 زمانه نصب شده برای علف تراش بغلی معمولاً از برند هوندا یا مشابه آن بوده که با نام موتور طرح هوندا معروف هستند. وجود دو مخزن جداگانه برای بنزین و روغن در این موتور موجب شده است که روغن با بنزین ترکیب نشده و با استفاده از یک سیستم روغنکاری مجزا، اجزای متحرک موتور به خوبی روانکاری شوند. همچنین ویژگی خوب این موتور احتراق کامل ترکیب بنزین و هوا است که منجر به نرم کار کردن موتور و کاهش دودهای حاصل از اشتعال بنزین است. مدل‌های چینی، کره ای و تایلندی این مدل علف تراش نسبت به مدل‌های مشابه دو زمانه از قیمت بیشتری برخوردار است و انتخاب خوبی برای کسانی است که برای حجم کارهای متوسط دنبال یک ماشین علف زنی با کیفیت هستند.

    شخص در حال کار با علف زن دوشی

    مونتاژ علف زن دوشی

    1. در  مرحله اول شفت دستگاه که به گلدانی متصل است را همراستا با 4 عدد جای پیچ روی موتور قرار داده سپس با 4 عدد پیچ بلندی که در کیف ابزار دستگاه گذاشته شده است گلدانی را به موتور متصل کنید.
    2. در قدم بعدی نوبت به بستن دسته‌ها روی شفت می‌رسد. شما باید 4 عدد پیچ روی قاب نگهدارنده دسته‌ها را با استفاده از آچار آلن شل کرده سپس دسته ای که اهرم و سیم گاز به آن وصل بوده را هم محور دسته ای دیگر درون قاب قرار داده و در انتها 4 عدد پیچ را می‌بندیم. 
    3. در گام سوم شما باید دو عدد سیم گاز روی دسته را با سوکت‌های روی سیم به دو عدد سیم متصل شده به دریچه گاز کاربراتور موتور وصل کنید.

    نحوه نصب محافظ و تیغه علف زن دوشی

    • محافظ تیغه را در سمت نزدیک و پشت به گیربکس با دو یا 4 عدد پیچی که برای این کار در نظر گرفته شده ببندید. در اکثر مدل‌های دوشی داس موتوری در انتهای شفت یک قاب نگهدارند به شفت متصل است که روی آن جای پیچ‌های محافظ تعبیه شده است. محافظ را طوری نصب کنید که لبه‌های آن به سمت پایین و پشت به تیغه قرار گیرد.
    • برای نصب انواع تیغه روی دستگاه، شما باید یک پیچ گوشتی یا آچار آلن را وارد سواراخ بدنه قاب کنید تا بتوانید محور پیچی روی قاب کلگی گیربکس را ثابت نگه داشته تا مهره روی قاب را که چپگرد است را باز کنید. سپس تیغه دستگاه را روی محور پیچی نصب کرده و در انتها روی تیغه قاب و مهره را محکم ببندید.
    نحوه نصب محافظ و تیغه علف زن دوشی

    نحوه بستن کمربند علف زن دوشی 

    ابتدا دو بند کمربند را روی شانه قرا داده و با سگک کمربند دو سمت بندهای آن را در سمت پهلوی سمت راست خود به هم متصل کنید.

    نحوه بستن کمربند علف زن دوشی

    موقععیت قلاب فلزی کمربند را طوری تنظیم کنید که به اندازه یک دست زیر کمر شما (در سمت راست) قرار گیرد. در ادامه قلاب را به حلقه روی شفت دستگاه متصل کنید.

    قلاب کمری علف تراش دوشی

    حال نوبت به حفظ تعادل و تسلط شما بر روی دستگاه می‌رسد. در این مرحله موقعیت قلاب فلزی را که به حلقه روی شفت متصل شده است را تنظیم کرده تا در امتداد محور شفت باشد. حال با دستان خود دو دسته دستگاه را محکم گرفته تا هم تعادل شما حفظ شود و هم قسمت کلگی و هد علفزن بالاتر از سطح زمین قرار گیرد.

    در ادامه با روشن کردن دستگاه می‌توانید اقدام به هرس علف‌های هرز کنید. در هنگام کار به این نکته توجه داشته باشید که مچ هر دو دست شما باید صاف بوده و بازوهای شما کمی خم شود.

    قیمت علف زن دوشی

    قیمت انواع دستگاه علف زن دوشی وابسته به نوع موتور و کشور سازنده دستگاه است. به طوری که مدل‌های دو زمانه چینی قیمت بسیار پایین تری نسبت به مدل‌های هم رده چهار زمانه دارند. اما در عین حال دستگاه‌های دو زمانه معروف آلمانی نظیر مدل‌های FS120  و FS450 اشتیل و مدل MS4510 دُلمار از گرانترین علف تراش‌های بغلی موجود در بازار هستند. در حال حاضر به دلیل تنوع زیاد برندهای تولید کننده مدل دوشی امکان ارائه لیست قیمت به روز این برندها وجود ندارد و شما می‌توانید جهت استعلام قیمت به روز این دستگاه با فروشگاه کشاورز صنعت در تماس باشید.

    • بهترین مارک علف زن دوشی چینی کدام است؟

      برای معرفی بهترین مارک و برند دستگاه دوشی داس موتوری می‌توان به زوماکس، تکنو، رویال گاردن، SKN و پنگوئن اشاره کرد.

    • تبدیل علف زن دوشی به پشتی امکانپذیر است؟

      بله می‌توان انجام داد اما این کار شامل هزینه‌هایی مانند خریدگلدانی،شاسی جدید و شلنگ و فنر واسطه می‌شود.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: