خرید و مشاوره فنی: 33522095-026

علف زن بنزینی، علف تراش بنزینی

علف زن بنزینی

    مرتب‌سازی محصولات:

  • پیش‌فرض
  • ارزان‌ترین
  • گران‌ترین
  • جدید‌ترین
  • پرفروش‌ترین
  • پربازدیدترین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فهرست مطالب

علف زن بنزینی چیست؟

پرکاربردترین نوع علف زن، مدل موتور بنزینی آن است. اکثر خریداران این محصول را جهت انجام عملیات علف زنی در حجم کاری متوسط و سنگین انتخاب می‌کنند. این دستگاه به طور ویژه برای کوتاه کردن علف هرز با تراکم کم و زیاد، بوته‌های خاردار و حتی درو کردن محصولاتی همچون گندم طراحی شده است. همچنین با اتصال انواع تیغه‌ها و الحاقی مخصوص این تجهیز، می‌توان داس موتوری را به یک ابزار چند کاره در مزرعه و باغ تبدیل کرد.

انواع علف زن بنزینی

انواع مدل متداول دستگاه داس موتوری بنزینی از لحاظ ساختار و ظاهر به سه شکل دوشی، کولی و کالسکه ای تولید می‌شود که هر یک خصوصیات و ویژگی‌هایی مختلفی دارند. همچنین از لحاظ نوع موتور علف تراش‌های بنزینی در دو مدل اصلی دوزمانه و چهارزمانه تولید می‌گردند. 

برای علفتراش بنزینی دسته بندی دیگری هم می‌توان بیان کرد که کمتر در بین خریداران مطرح بوده و به نوعی بحث پیرامون آن تخصصی است. این کلاس بندی بر حسب حجم موتور صورت می‌گیرد که دو سری رایج آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدل 40cc
  • مدل 52cc
علف زن بنزینی

انواع علف زن بنزینی از نظر کاربری

علف زن بنزینی دوشی

مدل دوشی بغلی ماشین علف زنی بنزینی از سری مدل‌های پرفروش این تجهیز است. شفت داس موتوری بنزینی بغلی به صورت یکپارچه و یک تکه به گلدانی موتور متصل شده و در نهایت دور خروجی موتور را به محور داخل شفت انتقال می‌دهد. دو دسته دوچرخه ای شکل این تجهیز به شما این امکان را می‌دهد که با حفظ تعادل، تسلط بیشتری را هنگام کار با دستگاه داشته باشید. همچنین سرعت علف تراشی با این مدل نسبت به سایر علفزن‌های کولی و چرخدار بیشتر است. علف زن موتور بنزینی دوشی با استفاده از قلاب فلزی در قسمت پهلوی راست اپراتور قرار می‌گیرد و شما باید از مهارت کافی برای کار با این دستگاه برخوردار باشید زیرا که در صورت عدم حفظ تعادل، بخش بیشتر نیروی وزن دستگاه به کمر و ستون فقرات وارد شده و مشکلاتی مانند کمر درد را برای شما ایجاد می‌کند.

علف زن بنزینی دوشی که به مدل کمری یا بغلی معروف است.

علف زن بنزینی پشتی

علف تراش بنزینی کوله پشتی به نوعی محبوب و مخصوص اشخاصی است که تازه با دستگاه داس موتوری بنزینی و مزایای آن آشنا شده اند. موتور این دستگاه بر روی یک شاسی که شامل دو بند است قرار گرفته است و به شکل کوله پشتی در پشت شما سوار می‌شود. محبوبیت این دستگاه در بین افراد تازه کار به این علت است که با قرار گرفتن موتور در پشت شما، توزیع وزن دستگاه بر روی بدن شما بهتر صورت گرفته و تعادل شما در حین کار بهتر خواهد شد. انتقال نیروی موتور به شفت دستگاه در این تجهیز با مکانیزم شلنگ و فنر انجام می‌شود. شلنگ و فنر دستگاه از یک سمت به گلدانی و محور خروجی موتور و از سمتی دیگر به شفت تجهیز وصل می‌شود. از دیگر ویژگی‌های علف تزاش بنزینی کوله ای شکل دسته نگهدارنده روی شفت است. این دسته به صورت نیم حلقه یا همان D شکل طراحی شده که اپراتور با دست راست اهرم گاز روی شفت را کنترل و تنظیم می‌کند و با دست چپ حلقه روی دسته را می‌گیرد.

علف تراش بنزینی کوله پشتی در انواع موتور دو زمانه و چهار زمانه

علف زن بنزینی چرخدار

این مدل ماشین علف زنی دارای شفت کوتاه تری نسبت به مدل‌های دیگر بوده که همانند علفتراش کمری به صورت مستقیم به موتور متصل شده است. این دستگاه که به اسم علف زن کالسکه ای بنزینی هم معروف است از یک شاسی دو چرخ به همراه دو دسته نگهدارنده تشکیل شده است که بر روی دسته سمت راست مکانیزم اهرم گاز قرار دارد. این دستگاه برای چیدن علف هرز در زمین‌های هموار و مسطح مناسب است و به هیچ وجه در مکان‌هایی که سطح ناهموار و شیب دار دارند مناسب نمی‌باشد. اکثر مدل‌های این دستگاه با موتور دو زمانه 52cc با توان حداکثر 2 اسب بخار تولید شده که معمولاً برندهای چینی این مدل دستگاه را تولید و عرضه کرده اند.

علفتراش بنزینی کالسکه ای دو زمانه چینی

انواع علف زن بنزینی از نظر نوع موتور

علف زن دوزمانه

در این مدل از دستگاه‌های علف چین، احتراق موتور در دو مرحله انجام می‌پذیرد. از نکات جالب توجه این دستگاه‌ها آن است که دارای یک مخزن سوخت هستند. بدین صورت که باید بنزین و روغن را با نسبت مناسب ترکیب و داخل باک آن‌ها ریخت. 

علف زن چهارزمانه

موتور بنزینی مدل چهارزمانه، همانند موتور ماشین‌ها می‌باشد. در این مدل از دستگاه‌های داس موتوری، احتراق موتور در چهار مرحله انجام می‌پذیرد. همچنین دستگاه دارای دو مخزن جداگانه بوده که یک مخزن جهت بنزین و یک مخزن جهت روغن است. 

انواع علف زن بنزینی از نظر حجم موتور

علف تراش بنزینی مدل 40cc یا 43cc

سهم بیشتر علف تراش موتور بنزینی موجود در بازار در حجم موتور 40 یا 42 یا 43 سی سی موجود است. دستگاه علف زنی بنزینی با این حجم موتور به دلیل وزن کمتر و قیمت مناسب از محبوبیت بالایی در بین باغداران برخوردار است. این مدل علفزن در مدل‌های دو زمانه و چهار زمانه تولید شده که نوع دو زمانه آن قیمت پایینتری دارد. توان خروجی این مدل علفتراش 1.3 تا 1.5 اسب بخار است.

علف زن بنزینی 43 سی سی در مدل های دوشی و کوله پشتی

علف تراش بنزینی مدل 52cc

انواع علفتراش بنزینی با حجم موتور 52 سی سی معمولاً با موتور دو زمانه با توان خروجی 1.7 الی 2 اسب بخار موجود است. اما مدل 52 سی سی که مجهز به موتور 4 زمانه باشد هم تولید شده است که به صورت محدود در بازار موجود است. این مدل ماشین علف چین بنزینی به دلیل اینکه توان خروجی بالاتری دارد جهت نصب انواع الحاقی مانند اره شاخه زن و شخم زن مناسب بوده و موتور دستگاه در معرض فشار و استهلاک کمتری قرار دارد.

علف زن بنزینی 52 سی سی

طریقه راه اندازی علف زن بنزینی

برای راه اندازی علف تراش بنزینی باید چند مرحله زیر را به ترتیب انجام داده تا با طی کردن این مراحل، دستگاه خود را به صورت اصولی و صحیح راه اندازی کنید.

  1. گام اول: شفت داس موتوری را به موتور متصل کنید. برای مدل دوشی شما باید 4 عدد پیچ گلدانی سر شفت را به موتور متصل کرده و برای مدل کوله پشتی با استفاده از شلنگ و فنر محور شفت به موتور متصل می‌شود.
  2. گام دوم: سوکت‌های دو عدد سیم رنگی (معمولاً قرمز و سیاه هستند) متصل به اهرم گاز را که برای برق دستگاه است به دو عدد سیم خارج شده از موتور وصل کنید. 
  3. گام سوم: سیم گاز متصل به اهرم گاز را با استفاده از پیچ روی دریچه گاز کابراتور به آن متصل کرده کرده به طوری که با فشردن دکمه روی اهرم گاز دریچه گاز هم کاملاً باز و بسته شود.

نحوه روشن کردن علفتراش موتور بنزینی

  • اگر دستگاه شما دو زمانه است طبق مقادیر درج شده در کاتالوگ روغن و بنزین را ترکیب کنید و اگر نوع موتور چهار زمانه است روغن و بنزین را به صورت جداگانه در مخزن مربوطه بریزید.
  • کلید روی دسته گاز را در حالت ON یا 1 قرار داده سپس ساسات را بالا قرار دهید. در ادامه چندین بار پرایمر کاربراتور را فشار داده تا بنزین از مخزن وارد کاربراتور شود. 
  • در آخرین مرحله چند بار هندل را کشیده تا موتور روشن شود. بعد از چند دقیقه ای که موتور دستگاه کار کرد، ساسات را به حالت اولیه خود بازگردانید.
اگر دستگاه شما دو زمانه است طبق مقادیر درج شده در کاتالوگ روغن و بنزین را ترکیب کنید و اگر نوع موتور چهار زمانه است روغن و بنزین را به صورت جداگانه در مخزن مربوطه بریزید.

قیمت علف زن بنزینی

قیمت انواع علف تراش بنزینی با توجه به برند سازنده و حجم موتور دستگاه محاسبه می‎شود. همچنین انواع ماشین علف تراش دوشی نسبت به مدل کوله ای از قیمت کمتری برخوردار هستند.  در حال حاضر علفزن‌های موتور بنزینی آلمانی بیشترین قیمت را در بازار ایران دارند و مدل‌های چینی که کیفیت درجه 2 یا 3 دارند کمترین قیمت را دارند. شما می‌توانید جهت استعلام قیمت به روز انواع داس موتوری بنزینی با فروشگاه کشاورز صنعت در تماس باشید.

 

  • علت روشن نشدن علف چین بنزینی کدام است؟

    شما باید چندین عامل را بررسی کنید که می‌توان به عللی همچون انسداد فیلتر مخزن بنزین، انسداد فیلتر هوا، خرابی شمع، گرفتگی مجاری سوخت کاربراتور و .... اشاره کرد.

  • آیا علف زن با موتور گازوئیلی تولید شده است؟

    خیر. علف زن گازوئیلی موجود نبوده و بعضاً و به اشتباه این عنوان را به دروگر دیزلی می‌گویند.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید: